X

אושר מדומה

תערוכה חדשה בגלריה לאמנות של המרכז האקדמי ויצו חיפה מתמקדת באמנות נשים בתחום הווידיאו ומציגה עמדות פמיניסטיות מובהקות

ב- Videonaleהראשונה, "אושר מדומה" Image of Happiness, מוצגות עבודותיהן של אמניות מהארץ ומהעולם, באמצעות מיצגי וידיאו. העבודות, עוסקות במורכבות עולמן של נשים בזיקה למרחבים תרבותיים ונפשיים שונים. התערוכה, באוצרות בלו-סימיון פיינרו ואביטל בר-שי, פורשת מבחר עבודות וידיאו של אמניות, שעבודתן עוסקת בגוף הנדחף למצבי קיצון, בניתוח פסיכו-סוציולוגי של מחוות נשיות ובהכנסת מיניות נשית וארוטיקה למצבים חברתיים שונים. גופן משמש אותן הן ככלי ביטוי אמנותי והן כחומר גלם, המהווה בסיס ליצירה ובה בעת – כלי להעלאת מודעות. העבודות מתמקדות בחוויה הנשית, באמנות שהיא לא רק אסתטית, אלא גם ביקורתית, כזו המעוררת את הצופה להטיל ספק בנוף החברתי והפוליטי, וכך להשפיע ולחולל שינוי מתוך שאיפה לשוויון.

התערוכה מוצגת בגלריה לאמנות של המרכז האקדמי ויצו חיפה, רח' הגנים 21, ובמושבה הגרמנית של חיפה עד לתאריך ה16/6/23 https://mediterraneanbiennale.com /


Videonale היא ביאנלה בינלאומית בתחום הווידיאו, המתוכננת להתקיים אחת לשנתיים בחללים ציבוריים במרחב העירוני. התערוכה מבקשת לחבר את הקהל הרחב לאמנות הווידיאו במרחבים אלטרנטיביים ולקדם את החשיפה למדיום באמצעות יצירת במה לתצוגת אמנות בינלאומית עכשווית בעיר שתעודד חילופים תרבותיים, חציית גבולות וכינון מרחב לדיון בנושאים חברתיים בוערים. התערוכה מציעה פלטפורמה אלטרנטיבית ממוקדת-מקום באמצעות אמנות הפונה לקהילה, מגשרת בין אנשים, יוצאת מבין כותלי המוזיאון והופכת את העיר כולה למוזיאון.

מורג'אן אבו דיבה

מאז ראשית שנות ה-60 של המאה ה-20, בעקבות המצאת מצלמת הווידיאו הניידת הראשונה של חברת סוני, שאִפשרה צילום בכל מקום ובכל זמן, הפכה אמנות הווידיאו למדיום בלתי תלוי, שצבר פופולריות הולכת וגוברת. בשלהי שנות ה-60 ובראשית שנות ה-70 הוא אומץ על ידי אמניות כמדיום אלטרנטיבי והפך לכלי ביטוי, המאפשר דיאלוג ישיר בין הצופה לעבודת האמנות מנקודת מבט נשית. האמנות הפמיניסטית, שצמחה באותה תקופה במסגרת הגל השני של התנועה הפמיניסטית ועל רקע מאבקיה של התנועה לזכויות האזרח, ביקשה לקרוא תיגר על ההגמוניה הגברית ולבחון את חייהן, מעמדן ומציאותן החברתית של נשים באופנים חדשים. הנגישות, הניידות והמיידיות של מצלמת הווידיאו הובילה אמניות רבות להתנסות במדיום זה, שהיה משוחרר מן הקאנון הגברי האמנותי.

מימונה גוארזי- איטליה

תערוכת ה-VIDEONALE הראשונה, "אושר מדומה", מוצגת במקביל למחאות נגד המהפכה המשפטית בישראל ועל רקע השתתפותן של נשים במחאות אלה. היא מתמקדת באמנות נשים בתחום הווידיאו ומציגה עמדות פמיניסטיות מובהקות. המאבקים למען זכויות נשים בעבודה ובפוליטיקה, למען הזכות לבחור ולהיבחר, למען הזכות לשלוט על גופן והזכות לחיים ללא אלימות, הפכו לחלק מעולם המחאה והשינוי החברתי והובילו לחוקים הנוגעים לשוויון זכויות, לשוויון תעסוקתי ולהגנה על נשים מפני אלימות.

הילה בן ארי-ישראל

במחאות האחרונות ברחבי ישראל נוטלות נשים חלק משמעותי. הן מפגינות מתוך תחושת דחיפות כנגד פגיעה עתידית בזכויותיהן, העלולה להיות פועל יוצא של המהפכה המשפטית. הנשים, המהוות למעלה מ-50 אחוזים מאוכלוסיית הארץ, מוסיפות להילחם על כך שקולן יישמע, תוך התנגדות נחרצת לרפורמות משפטיות ולחקיקה מפלה, שיפגעו בנשים, ביכולתן לזכות במשפט צדק, בזכות על גופן ובשאר זכויות וחירויות. הן חשות כי זהו מאבק על עתיד הנשים בארץ מתוך הבנה כי מדינה דמוקרטית חזקה היא מדינה המקדמת נשים, מעניקה להן ייצוג הולם ואינה מדירה אותן מן המרחב הציבורי והפוליטי.

בלו-סימיון פיינרו ואביטל בר-שי: "בימים שהשיח הציבורי הופך לפלגני הוידאונלה מבקשת ליצור מסגרת אמנותית המשמשת גשר בין קהלים מגוונים. ישום מוצלח של הוידאונלה יכול להוביל לשינוי בתפיסה ובמאמץ לפזר את האמנות ולאפשר לקהילות שונות ליצור במה לשיח ודיון באמצעות האמנות, שיח רלוונטי ובעל משמעות, שיח חדש וביקורתי שפורץ גבולות."





אנו פועלים רבות על מנת לכבד זכויות יוצרים - לפי ס׳ 27א לחוק זכויות יוצרים - אם זיהיתם יצירה שלכם מוזמנים ליצור קשר למתן קרדיט newshaifa.net1@gmail.com

עוד בחדשות





















<







<