שמעת מה שמעתי – חשיפה בין־לאומית

פסטיבל חשיפה בין־לאומית, שנועד לחשוף את אמני ארצנו למפיקים, עיתונאים ובעלי לייבלים מחו"ל, חזר לשנתו השביעית. בואו לשמוע את מה שישמעו בהמשך גם ברחבי העולם

כל ילד ששיחק כדורסל על הבלטות, כל נער שקרע זוג נעלי פקקים בכדורגל, כל עלם שקנה מפרט לגיטרה, כל בחור שהשתולל על התופים במקלט השכונתי. לכולם אותו החלום – שמישהו גדול יגלה אותם לעולם, ואז, או אז יכירו כולם בכישרונם העצום ויהפכו אותם לכוכבים במידה שלה הם ראויים.

וכעת לעולם המציאות. בארצנו הקטנטונת נחבאים לא מעט כישרונות בתחומים שהוצגו, ואף יותר (ישי עוליאל מישהו?) כשבשל הבמה הקטנה, יחסית, שניתנת במדינת היהודים – לעתים הם חשים שהבמה המקומית קטנה עליהם במעט. אם נחזור לפן הספורטיבי – לשם כך יש סקאוטים מקבוצות מרחבי אירופה ואף מספרד, שלעתים מוצאים את אותם יהלומים. בפן המוזיקלי בו נוגע המדור – יש את "חשיפה בין־לאומית" שהחל בחגיגות שנתו השביעית בשבוע שעבר.

ה־showcase הישראלי הרשמי למוזיקת ג'אז ועולם, ולמוזיקת רוק אינדי ואלקטרוניקה (מדובר בשני סבבים שמתקיימים במהלך שבועיים בנובמבר) נערך בשיתוף משרד החוף והקרן לירושלים, בהפקת מועדון "הצוללת הצהובה" בירושלים, כשיש גיחות למועדונים במרכז דוגמת "האזור" ו"בארבי" התל אביביים.

אל ההופעות מגיעים, מלבד הקהל הרחב, אורחים מחו"ל שבאים לרכוש השכלה על המוזיקה בלבנט. מדובר בנציגים של פסטיבלים, מפיקים, בעלי לייבלים, סוכנים וכמובן עיתונאי מוזיקה מרחבי העולם. הודו, בלגיה, ארצות הברית, פולין והרשימה רק הולכת, מסתעפת ובעיקר מראה על הגיוון שאליו יכולים להגיע האמנים באם יצליחו להרשים את האורחים מהניכר.

אירועי החשיפה שנגעו לג'אז ומוזיקת עולם התרחשו מרביעי עד שבת האחרונים (20-16 בנובמבר) וכללו הופעות של הפייטנית הפרסית מורין נהדר, אמנית השפה העברית ויקטוריה חנה, רמזיילך (קראו את השם הפוך, תבינו מה הסגנון של הלהקה) חבר להקת "זבולון דאב סיסטם" גילי יאלו ועוד.

"חשיפה בין־לאומית" חוגגת כאמור שבע שנות פעילות, ויש כבר תוצאות בשטח שכוללות סיבובי הופעות חובקי עולם, הופעות בפסטיבלים ואירועים נחשבים בסצנת המוזיקה העולמית, חשיפה בתקשורת בינלאומית נחשבת וחתימת חוזים, מאירופה ועד סין, ממועדונים ועד פסטיבלים מובילים. דוגמה חיה אפשר למצוא בעובדה שלהקת Tatran זכתה להופיע בפסטיבל בסרייבו, ולאחר שערוץ mezzo classic-jazz tv החליט לשדר את ההופעה זכתה הלהקה לחשיפה של כ־45 מיליון מנויים ברחבי העולם. חשיפה בין־לאומית, כבר אמרנו?

השבוע כאמור יקדיש את תשומת הלב לרוק, אינדי ואלקטרוניקה. ברביעי הקרוב, אם תאיצו פעמיכם אל עיר הקודש, תזכו לראות את קותימאן אורקסטרה (אין צורך להסביר מי ומה, פשוט להגיע), אמנית האלקטרוניקה עדי אולמנסקי, להקת הקאנטרי OSOG וההרכב aperco שלעתים נשמע קצת יותר מדי דומה לפינק פלויד. מצד אחר – לקבל את הסגנון של פינק פלויד בלי לשמוע את ההטפות של רוג'ר ווטרס? ועוד לדעת שזאת גאווה ישראלית? קנינו.

במהלך השבוע ייערכו אירועי "יום" (אל תפספסו את חנן בן סימון ועומר נצר שיופיעו במפעל, או את בוקרשט שיגיעו ל"אזור" בתל אביב) ו"לילה" (great mashine, אסתר רדא אהובת המדור ו-lucille crew שהביאו לתודעה את גל דה פז), שיכללו פאנלים שונים כדוגמת "מהם הבדלי שיטת העבודה בשווקים השונים ומה צריך אמן/ית שיהיה לו/ה כדי להיכנס לכל שוק", או "איך מוכתבת האופנה המוזיקלית" (יתקיימו באברהם הוסטל בתל אביב).

התוצאה הסופית, השורה התחתונה, מטרת היעד של הפסטיבל הנ"ל שנפרש על פני 8 ימים גדושים מוזיקלית – כמה שיותר אמנים מציעים את מרכולתם, מגירים את זיעתם ונותנים את נשמתם אל מול האורחים בניכר והקהל מבית. ואם נשאיל בפעם האחרונה מעולם הספורט – מה טוב יותר לאוהדים מאשר כשהשחקנים "יורקים דם" על המגרש? למענם, למען הסקאוטים – התוצאה היא אותה תוצאה, והיא לטובת כולנו. בואו לעודד.

http://www.musicshowcaseil.com/he

בשמחות – האזרח י' מאחל

לאחר שהיה במשך כמה שנים "הדבר הגדול הבא", אמיר דדון מקיים את ההבטחה והוא כבר לגמרי "הדבר הגדול הנוכחי". השילוב בין כתיבה, הלחנה ויכולות ביצוע מרשימות נותן לנו פה אמן שכבר הרבה זמן לא נראה כמוהו. דדון, החוגג בימים אלה יומולדת 41, בדרך לאלבום שלישי מוצלח בדרך (מתוכו כבר יצאו 2 סינגלים מוצלחים), ועם התפקיד הראשי במחזה הדגל בתיאטרון הלאומי, נראה שהוא כאן כדי להישאר. אנחנו הכי בעד. מצורף "לבחור נכון", אחד השירים היפים שנכתבו בעת האחרונה.


יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במייל newshaifa.net1@gmail.com



עוד במגזין