מוזיאון ינקו דאדא יציג:

3 תערוכות חדשות המגיבות למצב הפוליטי המיצב "Bull's Eye" של האמן איתי זלאיט המיצב "אינ שלומ" של האמן עמוס רוג'ר המיצב "Gold piece" של האמן האורח מדיסילדורף גונטר קרייבסקי

איתי זלאיט צילום - דרור סיתהכול

איתי זלאיט- צילום דרור סיתהכול

החל מה-9 במרץ יציב האמן איתי זלאיט בחלל הכניסה במוזיאון ינקו-דאדא עבודת המשך לפסל שהציב לפני כחודשיים בכיכר רבין בתל אביב. במיצב "Bull's Eye" מציב האמן את דיוקנו העצמי לצד דיוקן ראש הממשלה בנימין נתניהו, וממשיך את פעילותו ברוח תנועת הדאדא. הדיוקנאות נוצרו כפרוטומות קלסיות המנהלות דו שיח ביניהן. זלאיט משתמש שוב במסורת מוכרת להנצחת אישים ומנהיגים אלא שהפעם הוא מציב את עצמו כשווה משקל בדו שיח זה. חפצים מן-המוכן המשמשים בסיס לפרוטומות מהווים מוטיב חוזר בעבודותיו, ובשילוב עם האלמנטים בעבודה מעלים לדיון נושאים של חופש ביטוי, הון שלטון, ודברים שקורים, למרות הצהרות כאלה ואחרות, מתחת לפני השטח.

בעבודותיו עוסק זלאיט בנושאים של חופש אישי וחברתי, בקפיטליזם, צרכנות ופופוליזם. באמצעות יציקות וחלקי צעצועים שבורים הוא יוצר אסמבלאז׳ים טעונים, פסלים ומיצבים, המציפים ומעלים נושאים טעונים אלה. המיצב אשר יוצג במוזיאון ינקו-דאדא בעין הוד עוסק במעמד חופש הביטוי בישראל נכון לעכשיו, ובבחינת האקלים התרבותי שבו נוצר. מי קובע מה נכון ומה מותר? מי מחליט מה ראוי או בזוי? איפה עובר הגבול? וכיצד, אם בכלל, ניתן להגדירו.

גונטר קרייבסקי. צילום גונטר קרייבסקי

גונטר קרייבסקי. צילום גונטר קרייבסקי

באמצעות המיצב מבקש זלאיט לגרום לכל מבקר לחשוב ולהתעמת עם עמדתו האישית בדיון ציבורי זה. לדבריו, הרוחות הסוערות לאחרונה סביב נושא חופש הביטוי והאמנות בארץ מאפשרות ומחייבות הזמנה לחשיבה ביקורתית עצמאית גם מחוץ לגבולות שדה האמנות המקומי.

אוצרת: ניצן שובל אבירי

בגלריה העליונה יציג עמוס רוג'ר את העבודה: "אינ שלומ"  הכוללת 4 חלקים: לוחות עץ ועליהם מפות ארץ ישראל, מעין "תשבץ" עשוי גילוף וגלגל ענק מסתובב לאיטו.

במציאות  שבה גבולות המוסר הפוליטי חברתי מתערערים והקדמה מזינה את הדורסנות הבין אישית

ומטילה צל כבד על ההוויה האנושית, עמוס רוג'ר מבקש להציב מראה ולהתעמת בשאלות שמטרידות אותו

בסדר היום הציבורי ערכי, במדינת ישראל.

בחריטה על צבע לבן, חוזר רוג'ר על סימון מפת החלוקה טרם הקמת המדינה ועל גבולות המדינה העכשווית ובכך מציב את הסכסוך הישראלי – פלסטיני  על רצף הזמן ההיסטורי מדיני. בגילוף עמוק עד כאב, על קוביות עץ, מקרשי פיגומים ישנים ומשומשים, הוא יוצר מפגש רעיוני בין העולם המקראי המוכר, לעולם העכשוי – כתמונת ראי רחוקה מהמציאות ומהמנהגים שמתקיימים בחברה הישראלית, כשברקע מהדהדות אמירות של דיכוי והדרה ומנהיגות כושלת שמובילה להרס המדינה.

 

עמוס רוג'ר מתוך התערוכה-אין שלומ - צילום עמוס רוג'ר

עמוס רוג'ר מתוך התערוכה-אין שלומ – צילום עמוס רוג'ר

מנקודת מבטו של רוג'ר  "שולחן המשא ומתן" המפורק – כגוף העבודה,

נותר מקובע ומשובץ בצירופים מחודשים, כהדהוד  אירוני לגוף הנצחי של  המוסר היהודי, "עשרת הדברות", בעוד הרחבות השולחן המסומנות, ניצבות כשלטי מחאה מימין ומשמאל, "כאבן שאין לה הופכין" וכעדות למתרחש.

כאמן רציונליסט, רוג'ר פועל בתחושת שליחות חברתית ומביע את עמדתו לא אחת בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בהן הציג במגוון מדיומים כגון: צילום ציור, פיסול, מיצג והדפס.

כסטודנט המחלקה לאמנות באקדמיה בצלאל פעל בפרוייקט התנדבותי "פר"חי בצלאל" –  תוכנית שהיוותה גשר להשכלה גבוהה של בני נוער בעיר. קודם לכן היה שותף לפרויקט צילום קהילת העובדים הזרים הפיליפיניים בתל- אביב  מטעם ארגון מסילה בשיתוף עם עיריית תל אביב- יפו.

בצבא שרת ביחידת ההסרטה של חטיבת דובר צה"ל במדור צילום כצלם סטילס ובהמשך כצלם מערכת  במחלקת צילום עיתון "במחנה.

אוצרת: אביטל כץ

האמן האורח בכפר האמנים עין הוד גונטר קרייבסקי במסגרת חילופי אמנים עין הוד-דיסלדורף הוזמן להציג את עבודתו  Gold Piece הכוללת סדרת רישומים ואובייקט פיסולי התלוי במרחב המוזיאון שיצר בזמן שהותו בעין הוד.

קרייבסקי משתמש ברדיד אלומיניום מוזהב המשמש לעיטוף ולחימום גופם של פליטים סורים המגיעים בסירות גומי לחופי יוון אחרי מסעות ייסורים. באמצעות חומר זה יוצר אובייקט המדמה גופה למרות היותו אובייקט מופשט.

העבודה מתייחסת למייצב מקדים אותו יצר בסטודיו בו התגורר בעת שהותו בכפר, שם עטף פריטים ורהיטים הנתפסים במערב כמהותיים לקיומו של אדם: חלונות, דלת, ארון, מכונת כביסה, ואת מיטתו. קייבסקי מציע באמצעות סימבוליות זו תזכורת למצב הפליטים באירופה ולשבריריות הפוליטית השוררת במזרח התיכון.

איתי זלאיט צילום דרור סיתהכול.

איתי זלאיט צילום דרור סיתהכול.

אוצרת: ניצן שובל-אבירי

התערוכות החדשות יחליפו את התערוכות של תמר לב-און ושיראל ספרא והמיצב של הלית מנדלבליט "החיים הבלתי אפשריים" בגלריה המרכזית ממשיך להיות מוצג.

שעות הפתיחה במוזיאון ינקו-דאדא: ימים א' – ה' בשעות 10:00 – 15:00

יום ו' וערבי חג בשעות10:00 – 14:00

שבתות וחגים בשעות 10:00 –15:30

התערוכות יהיו פתוחות לקהל החל מ- 9.3.17

בשבת ה-11.3.17 בשעה 13.00 יתקיים שיח גלריה עם האמנים

 הלית מנדלבליט, איתי זלאיט ועמוס רוג'ר

התערוכה תימשך עד 6.5.17

מחיר כניסה: 24 ₪ למבוגר; הנחות לאזרחים ותיקים, ילדים, חיילים ועוד

מוזיאון ינקו-דאדא, כפר האמנים עין הוד,

ד"נ חוף הכרמל 30890.

טל': 04-9842350

www.jancodada.co.il




משאל גולשים ניוז חיפה והקריות

  • האם אתם בעד הקמת שדה תעופה בינלאומי בחיפה?

    צפה בתוצאות

    Loading ... Loading ...

אנו פועלים רבות על מנת לכבד זכויות יוצרים - לפי ס׳ 27א לחוק זכויות יוצרים - אם זיהיתם יצירה שלכם מוזמנים ליצור קשר למתן קרדיט newshaifa.net1@gmail.com
יש לכם סיפור מעניין שתרצו שיתפרסם? שתפו אותנו במייל newshaifa.net1@gmail.com



עוד בתרבות ופנאי